CURS
FILOSOFIA
PER VIURE
De la teoria a la pràctica:
Filosofia per al dia a dia



Curs de filosofia per viure
Aquest curs de filosofia pràctica reuneix el pensament dels filòsofs més destacats d’Orient i Occident, especialment d’aquells que van deixar profundes petjades al sender de la humanitat.
L’estudi comparat de filosofies no pertany a un únic pensador o alguna escola en particular, és un llegat de la humanitat.
Busquem fomentar una filosofia per a un ésser humà constructor, per a un constructor de si mateix.
La vivència pràctica de la filosofia ens torna més autèntics, més segurs de nosaltres mateixos, més feliços.
Aquest curs cerca transformar la teva perspectiva de vida. Si vols provar el que oferim, inscriu-te al formulari adjunt.

Aquest curs us ajudarà a:
- Aprofundir en el coneixement de lésser humà
- Harmonitzar pensament, sentiment i acció
- Reconèixer i potenciar les pròpies fortaleses
- Activar valors universals
- Trobar un sentit i un propòsit a la vida
- Transformar-te a tu mateix i al teu entorn
- Construir un futur en convivència
Metodologia

Durada i horaris
- Aquest curs és presencial.
- Té una durada de 36 hores. distribuïdes en uns quatre mesos, 2 hores per setmana, generalment en horaris de tardes.

Material pedagògic
- Apunts i diagrames. Documentat amb audiovisuals i vídeos.
- Ampli material bibliogràfic. Biblioteques especialitzades.
- Lassistència amb aprofitament al 80% del curs suposarà lobtenció del diploma acreditatiu.
Properes convocatòries
Descobreix el calendari dels propers Cursos de Filosofia per a Viure a tot Espanya. Aprèn a aplicar la filosofia a la teva vida diària i troba el curs més proper a tu. Fes clic aquí per conèixer dates, ciutats i començar aquest apassionant viatge!

Curs de Filosofia per viure
UNA PROPOSTA DE FILOSOFIA DIFERENT
Completa el formulari i sol·licita més informació
Programa formatiu
Descobreix el temari detallat dels tres mòduls del curs.
Si ho prefereixes, pots descarregar el temari fent clic aquí.
Aquest curs fa un recorregut pels plantejaments essencials i els coneixements més significatius de les civilitzacions, tant d’Orient com d’Occident, al voltant de la naturalesa humana, l’univers, la vida, la societat, etc.
L'ésser humà davant seu. Conéixer-se i desenvolupar l'ètica i els valors

La filosofia natural i l'enigma de la vida
- L’ésser humà davant dels interrogants de la vida
- Harmonia entre ment i cor
- Fonaments per a una Ètica Universal. Concepte d’ètica i moral
- Observar l’ordre i l’harmonia del cosmos. L’evolució
- Mons visibles i invisibles
- Plànols i dimensions de l’univers

L'ésser humà i la seva naturalesa
- Microcosmos i macrocosmos
- Dimensions subtils de lhome: les altres realitats interiors
- El coneixement d’un mateix i la construcció de la pròpia realitat personal

La saviesa de l'Índia
- Poema místico-esotèric del Bhagavad Gita: el despertar de la consciència i la batalla interior
- L’ésser humà davant de la destinació: concepte del Dharma i el Karma
- Davant la mort i el més enllà: teoria de la reencarnació

Els misteris del Tibet
- Antics textos tibetans: “La Veu del Silenci”, “El Llibre dels preceptes d’or”
- Un acostament a Helena Petrovna Blavatsky
- Tradicions sobre els Mestres de Saviesa
- Els sistemes discipulars a l’Antiguitat i el seu paper en el desenvolupament de les qualitats humanes.

Filosofia budista
- Vida i ensenyaments del Buda. El Dhammapada
- L’ésser humà davant del patiment i el dolor
- La serenitat de la ment i la pau interior
- Projecció del nostre pensament al món invisible. El poder de la ment positiva

Llunyà Orient. Xina
- Confuci
- Vida i pensament
- Ètica i política, l’ètica com a fonament de l’ordre social
- Les qualitats del bon governant i els pilars de la Pau duradora.
La dimensió social de lésser humà. Per millorar les nostres relacions i convivència

El repte de viure en societat
- Els problemes de lésser humà i el món actual. La deshumanització i pèrdua de finalitats
- Necessitat de crear una consciència de fraternitat universal
- Confuci i Plató: un món millor només és possible amb un home millor
- El paper de la joventut en els moments de canvi. Necessitat del que és heroic

Plató i el mite de la caverna
- L’Ideal platònic de l’home i el món: allò Just, allò Bé, allò Bell i allò Veritable
- Concepció de l’individu platònic
- Simbolisme del Mite de la Caverna. Llibertat i coneixement
- La moral com a fonament del dret social i el deure polític

Aristòtil. La cerca de la felicitat
- La cerca de la Felicitat
- Els graus del coneixement
- La Virtut: el desenvolupament de les excel·lències de l’Ànima

Plotí. Els neoplatònics i l'eclecticisme
- Plotí i l’Escola Eclèctica d’Alexandria
- Les tres vies d’apropament a la Saviesa: la Bellesa, la Música i la Filosofia
- Teoria de l’Ànima Presonera
- L’art com a camí de realització

La importància de l'educació
- L’educació i la formació integral humana
- Educació, ciutadania i convivència
- Principis pedagògics de la convivència

Egipte
- Els misteris iniciàtics en la realització ètica de lindividu
- Ciència, Art i Màgia a Egipte
- Textos i ensenyaments de les primeres dinasties

Roma i els estoics
- La Filosofia Estoica. Epíctet, Marc Aureli, Sèneca
- El valor i la fortalesa davant l’adversitat
- El poder sobre si mateix: Voluntat, Amor, Intel·ligència
- La llibertat interior i l’art de prendre decisions
L'ésser humà davant de la història. Per construir el futur

Filosofia de la Història
- Filosofia i lògica de la història
- Teoria de l’eterna tornada i els cicles històrics
- La història mestra de vida

La importància de la transmissió
- Transmissió i necessitat dobjectivitat
- Mètodes dexposició de la història
- Crítica del coneixement històric

Història i mitologia
- Sentit de la història i la mitologia
- Propietats dels símbols
- Mites i símbols universals. El mite del diluvi universal, el mite del laberint…

Cicles de la història
- Els ritmes històrics
- Yugues i cicles a la història
- Teoria de l’etern retorn

Llibertat i destí
- Teories històriques de Ciceró i el logos platònic
- La Humanitat davant del destí: determinisme o llibertat?
- La crisi del nostre temps i la seva projecció en el futur de noves formes civilitzatòries
- Com transformar-se en agent conscient de la història

Annex I. Exercicis pràctics
Al llarg de tot el curs es proposen exercicis útils per al desenvolupament de les nostres facultats naturals com ara atenció, concentració, memòria, imaginació, control dels processos afectius, voluntat, etc. extrets de les tradicions i temes abordats durant el curs.

La filosofia natural i l'enigma de la vida
– L’ésser humà davant dels interrogants de la vida
– Harmonia entre ment i cor
– Fonaments per a una Ètica Universal. Concepte d’ètica i moral
– Observar l’ordre i l’harmonia del cosmos. L’evolució
– Mons visibles i invisibles
– Plànols i dimensions de l’Univers
Veure més detalls del contingut del tema de Filosofia Natural

L'ésser humà i la seva naturalesa
– Microcosmos i Macrocosmos
– Dimensions subtils de lhome: les altres realitats interiors
– El coneixement d’un mateix i la construcció de la pròpia realitat personal

La saviesa de l'Índia
– Poema místico-esotèric del Bhagavad Gita: el despertar de la consciència i la batalla interior
– L’ésser humà davant de la Destinació: concepte del Dharma i el Karma
– Davant la mort i el més enllà: teoria de la reencarnació
Veure més detalls del contingut de tema la saviesa de l’Índia

Els misteris del Tibet
– Antics textos tibetans: “La Veu del Silenci”, “El Llibre dels preceptes d’or”
– Un acostament a Helena Petrovna Blavatsky
– Tradicions sobre els Mestres de Saviesa
– Els sistemes discipulars a l’Antiguitat i el seu paper en el desenvolupament de les qualitats humanes.

Filosofia budista
– Vida i ensenyaments del Buda. El Dhammapada
– L’ésser humà davant del patiment i el dolor
– La serenitat de la ment i la Pau interior
– Projecció del nostre pensament al món invisible. El poder de la ment positiva

Llunyà Orient. Xina
– Confuci
– Vida i pensament
– Ètica i política, l’ètica com a fonament de l’ordre social
– Les qualitats del bon governant i els pilars de la Pau duradora.
Mòdul III. L'ésser humà davant de la història. Per construir el futur

Filosofia de la Història
– Filosofia i lògica de la història
– Teoria de l’eterna tornada i els cicles històrics
– La història mestra de vida

La importància de la transmissió
– Transmissió i necessitat dobjectivitat
– Mètodes dexposició de la història
– Crítica del coneixement històric

Història i mitologia
– Sentit de la història i la mitologia
– Propietats dels símbols
– Mites i símbols universals. El mite del diluvi universal, el mite del laberint…

Cicles de la història
– Els ritmes històrics
– Yugues i cicles a la història
– Teoria de l’etern retorn

Llibertat i destí
– Teories històriques de Ciceró i el logos platònic
– La Humanitat davant del destí: determinisme o llibertat?
– La crisi del nostre temps i la seva projecció en el futur de noves formes civilitzatòries
– Com transformar-se en agent conscient de la història

Annex I. Exercicis pràctics
Al llarg de tot el curs es proposen exercicis útils per al desenvolupament de les nostres facultats naturals com ara atenció, concentració, memòria, imaginació, control dels processos afectius, voluntat, etc. extrets de les tradicions i temes abordats durant el curs.
Modalitat
Aquest curs s’imparteix de forma presencial a totes les ciutats on és present l’Escola de Filosofia de Nova Acròpolis a Espanya i als més de 60 països on també es troba.
Mòdul II. La dimensió social de lésser humà. Per millorar les nostres relacions i convivència

El repte de viure en societat
– Els problemes de lésser humà i el món actual. La deshumanització i pèrdua de finalitats
– Necessitat de crear una consciència de fraternitat universal
– Confuci i Plató: un món millor només és possible amb un home millor
– El paper de la joventut en els moments de canvi. Necessitat del que és heroic
Veure més detalls sobre la convivència i el repte de viure en societat

Plató i el mite de la caverna
– L’Ideal platònic de l’home i el món: allò Just, allò Bé, allò Bell i allò Veritable
– Concepció de l’individu platònic
– Simbolisme del Mite de la Caverna.
– La moral com a fonament del dret social i el deure polític

Aristòtil. La cerca de la felicitat
– La cerca de la Felicitat
– Els graus del coneixement
– La Virtut: el desenvolupament de les excel·lències de l’Ànima

Plotí. Els neoplatònics i l'eclecticisme
– Plotí i l’Escola Eclèctica d’Alexandria
– Les tres vies d’apropament a la Saviesa: la Bellesa, la Música i la Filosofia
– Teoria de l’Ànima Presonera
– L’art com a camí de realització

La importància de l'educació
– Leducació i la formació integral humana
– Educació, ciutadania i convivència
– Principis pedagògics de la convivència

Egipte
– Els misteris iniciàtics en la realització ètica de lindividu
– Ciència, Art i Màgia a Egipte
– Textos i ensenyaments de les primeres dinasties

Roma i els estoics
– La Filosofia Estoica. Epíctet, Marc Aureli, Sèneca
– El valor i la fortalesa davant l’adversitat
– El poder sobre si mateix: Voluntat, Amor, Intel·ligència
– La llibertat interior i l’art de prendre decisions

Curs de Filosofia per viure
UNA PROPOSTA DE FILOSOFIA DIFERENT
Completa el formulari i sol·licita més informació